Category: default
16 08 06 - 15:28
Assen - balen bij Bartje
Op 9 augustus was Assen aan de beurt. Vol goede moed die kant uitgereden en me onderweg door de KLPD laten vertellen dat een mistachterlicht weliswaar verplicht aanwezig moet zijn op een aanhanger, maar dat het ding juist niet permanent moet branden. Dat wist ik ook wel, maar een foutje in de bedrading van hetzij de ambulance hetzij de Santa Fé leverde toch dat ongewenste effect op. Lampje verwijderen en we mochten weer verder, zonder prent. Na aankomst op het circuit en na het inrichten van de box (koffie!) gingen we eens even de baan verkennen in de vrije training.Ik heb al eerder gemeld dat ik Assen maar een saai baantje vond en dat ik niet veel vertrouwen had in de recente verbouwing, maar daar moet ik heel erg op terug komen. De nieuwe Noordlus is ZEER de moeite waard en absoluut een verrijking van de baan. Technisch best lastig, dat nieuwe deel en vooral de laatste hairpin (Strubbenbocht, heet ie, geloof ik) is echt een lastige! Na 3 pogingen om er netjes doorheen te komen gebeurde er niet meer wat ik wilde, bij het intrappen van het gaspedaal. Het ding liep duidelijk maar op 3 cilinders en dat gaat niet goed, voor een blokje waarin toch echt 4 cilinders het hart van het helse racemachientje vormen. De pitbox maar opgezocht dus en quasi-technisch aan de slag gegaan. Na de vrije training kreeg ik hulp van enkele concullega's die gezamenlijk tot de conclusie kwamen dat er iets met een klep mis was en dat rijden er niet meer in zat. Tja, dat was het dan, vette pech; 490 was klaar voor vandaag.
Toch kwam ie nog wel van pas. Ron Spee had een tikje gemaakt en kampte met een gebroken motorsteun. Die van mij kon hij wel gebruiken, dus Ron aan de slag om het ding te demonteren. Later bleek zijn probleem wat ernstiger van aard en werd de steun weer teruggeplaatst. Voor aanvang van de tweede race bleek JJ Verlaan op, min of meer, slicks te staan en bracht een groene velg van de 490 uitkomst zodat JJ in ieder geval kon meedoen.
Zowel de eerste als de tweede race waren leuk om te zien, hoewel je daar dan toch met een wat beteuterd gevoel staat dat de andere kindjes aan het buiten spelen zijn maar dat je zelf niet mee mag doen van mama. Racing4all maakte er een feestje van en scoorde flink, hoewel Robert Verheij de eerste race werd gediskwalificeerd wegens iets wat we slechts een vormfout kunnen noemen. De technische controle, met gebruik van een rollenbank, leverde gelukkig geen problemen op voor de deelnemers. Een uitslag heb ik niet meegenomen, want ik vertrouwde erop dat die, zoals gebruikelijk wel op www.raceresults.nu zou verschijnen. Tot op heden ondanks mijn navraag echter nog niks, dus ook het klassement heb ik vooralsnog niet bijgewerkt. Voor een indicatie zie www.suzannejager.nl .
Na afloop de auto opgeladen en naar Oranjegarage Van der Peijll in Nijmegen gebracht, waar mede Volvo-rijder Christ van www.recracing.nl nuttige dingen zal doen om de oude dame weer gebruiksklaar te maken.